Heenreis, avond en ochtend in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Talitha Bannisseht - WaarBenJij.nu Heenreis, avond en ochtend in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Talitha Bannisseht - WaarBenJij.nu

Heenreis, avond en ochtend in Dublin

Door: Talitha von Bannisseht

Blijf op de hoogte en volg Talitha

24 Januari 2019 | Ierland, Dublin

Voordat we naar het vliegveld gaan eerst culinair eten.. bij McDonalds in Best. We wisten van tevoren niet dat dat een hele leuke is, namelijk echt Amerikaans. Je ziet Elvis Presley en Marilyn Monroe. Buiten is een gedenkplaats voor Michael Jackson met een meterslange gedenkplaats.

Op het vliegveld drinken we bier en wachten we op de vlucht. Deze heeft helaas vertraging. Wanneer we naar buiten lopen zie ik enorm veel rook van een vliegtuig afkomen, als we dichterbij lopen zien we dat er medewerkers het vliegtuig of de vleugels ontdooien. Nu iedereen er klaar voor zit om te vertrekken krijgen we te horen dat de vleugels nog steeds zijn bevroren en de medewerkers keren weer terug met ontdooivloeistof.
Sanne zit twee rijen achter mij, maar we vermaken ons wel met lezen en ik ga ook lekker schrijven! Stukje van dit reisverslag en een andere blog of verhaal. Na een half uur vertrekken we. Het meisje naast me vouwt haar handen en doet haar ogen dicht als de piloot gaat opstijgen.

Wanneer we na bijna 2 uur landen lopen we meteen door de douane naar de bushalte. We hebben al uitgezocht dat we bus 747 kunnen nemen. Bij de halte staan automaten om een kaartje te kopen! Handyyy! De dubbeldekker komt eraan en na een paar haltes zijn we al waar we moeten zijn.

We hadden een Hostel geboekt, alleen wel een privé kamer! In de kamer naast ons horen we een feestje, maar we gaan nog even naar een pub. We hebben beide Maps.me gedownload! Ideale app! Er is al veel dicht, alleen de temple bar en bars dichtbij zijn open. Het is er druk en er speelt een live band, wat grappig is dat we net in een Festival weekend zijn beland. TradFest. Traditionele Ierse muziek. Bier smaakt goed, we hebben een blonde, het zijn beste pints. Het is een super leuke sfeer, bandje is goed en de groupies gaan uit hun plaat. We eten nog wat (Chips with cheese en garlic....) en ik heb mn tijgerprint bontjas aan, maar in Ierland is het 10 graden warmer. Maar uit doen zou weer te koud zijn. Nog even 15 min lopen en dan slapen! Helaas niet best geslapen, omdat de meiden naast ons een feestje hebben. Ik mail de receptie, want ik heb geen zin om naar beneden te lopen. Het blijkt dat er iemand jarig was en ze voelen zich er behoorlijk schuldig over, right! Het gaat niet meer gebeuren. Je weet nooit waar je terecht komt natuurlijk. In Indonesië hebben we hele leuke hostels gehad waar het op een hotel leek. We ontbijten wat, maar het is niet meer dan toast met hele zoute boter, gelukkig is de koffie wel te doen, dan is Paresto misschien toch niet zo slecht! We besluiten om een volgende ochtend ergens anders te ontbijten!
Straks gaan we met een gratis tour mee vanuit het Hostel door the city en we willen een bier tour doen vandaag en iets boeken voor morgen, naar de natuur. Cliffs of Moher of iets anders en natuurlijk meer pubs ontdekken! Nice to be here...